Tarih : 4 Eylül 2025
ÇAYIRLI BELEDİYESİ
MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Çayırlı Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Mali Hizmetler Müdürlüğü’nde görevli personelin görev, yetki ve sorumluluklarını, çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile 5393 sayılı Belediye Kanununun 15’inci maddesinin (b) bendine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
- a) Belediye : Çayırlı Belediye Başkanlığını,
- b) Meclis : Çayırlı Belediye Meclisini,
- c) Başkan : Çayırlı Belediye Başkanını,
- d) Üst Yönetici : Çayırlı Belediye Başkanını,
- e) Kanun : 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile 5393 sayılı Belediye Kanununu,
- f) Mali Hizmetler Müdürlüğü : 5018 sayılı Kanunun 60’ıncı maddesinde belirtilen görevleri yürüten birimi,
- g) Mali Hizmetler Müdürü : 5018 sayılı Kanunun 60’ıncı maddesinde belirtilen görevleri yürüten yöneticiyi,
- h) Muhasebe Hizmeti : Gelir ve alacakların tahsili, giderlerin ödenmesi, para ve değerlerin saklanması, ilgililere verilmesi ve mali işlemlerin kayıt ve raporlanması işlemlerini,
ı) Muhasebe Birimi : Muhasebe hizmetlerinin yapıldığı birimi,
- i) Muhasebe Yetkilisi : Muhasebe hizmetlerinin yürütülmesinden sorumlu, sertifikalı
e usulüne uygun atanmış yöneticiyi,
- j) Muhasebe Yetkilisi Yardımcısı : Muhasebe yetkilisinin yardımcılarını,
- k) Uzman : Mali Hizmetler Uzmanını,
- l) Uzman Yardımcısı : Mali Hizmetler Uzman Yardımcısını,
- m) Muhasebe Yetkilisi Mutemedi : Muhasebe yetkilisi adına para ve değerleri geçici olarak almaya, muhafaza etmeye, vermeye ve göndermeye yetkili, bu işlemlerden doğrudan muhasebe yetkilisine karşı sorumlu olan kamu görevlisini,
- n) Ön Mali Kontrol : İdarenin gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerine ilişkin mali karar ve işlemlerin bütçe, ödenek, harcama programı, finansman programı ve mevzuat uygunluğu açısından yapılan kontrolünü,
- o) Para ve değerler : Türk parası, konvertibl yabancı paralar, kıymetli madenler, ziynet eşyaları, hisse senetleri, tahviller, hazine bonoları, değerli kağıtlar ve benzeri kıymetleri,
- p) Yetkili Memur : Muhasebe birimlerinden zimmetle değerli kâğıt alıp satan kamu görevlisini,
- r) Mutemetlik : Muhasebe birimine bağlı olarak tahsilat mutemetliği veya benzeri görevlerin yapıldığı birimi,
- s) Vezne : Muhasebe birimine teslim edilen para ve değerlerin muhafaza edildiği yeri,
- t) Ambar : Değerli kâğıtların, alındıların ve basılı evrakın saklandığı yeri, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat
MADDE 5- (1) Mali Hizmetler Müdürlüğünün personel yapısı aşağıdaki gibidir:
a) Müdür
b) Uzman
c) Şefler
d) Memurlar
e) İşçiler
f) Sözleşmeli personel
g) Diğer personel
(2) Teşkilat yapısı şu şekilde düzenlenmiştir:
a) Müdür
b) Mali Hizmet Uzmanları
c) Mali Hizmet Uzman Yardımcıları
d) Muhasebe Şefliği
e) Tahakkuk Şefliği
f) Tahsilât Şefliği
g) Muhasebe Yetkilisi Mutemetleri
h) Diğer Personel
MADDE 6- (1) Mali Hizmetler Müdürlüğü, Başkana bağlı bir birimdir. Müdür, Şef, Memurlar, işçi ve taşeron personelinden oluşur:
- a) Mali Hizmetler Müdürlüğü çalışmalarının etkin yürütülmesi amacıyla, Müdürün teklifi ve Belediye Başkanının onayı ile yeni şeflikler kurulabilir, mevcut şeflikler birleştirilebilir veya görev dağılımı değiştirilebilir.
- b) İki ayrı şefliğin, büronun veya servisin yapacağı iş ikiz görev olarak tek büroda toplanabilir
- c) Farklı bürolardaki veya servislerdeki görevler ikiz görev olarak tek personele verilebilir, (
- d) Müdürlük bünyesinde yeterli ve deneyimli personel olmaması durumunda, Bu yönetmelikte zikredilen görevlerden, Diğer müdürlüklerde görevli memur ve işçi personele Başkanlık Makamının onayı ile ikiz görev olarak verilebilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Mali Hizmetler Müdürlüğü Görevleri
MADDE 7- Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün görevleri şunlardır:
- İdarenin yatırım programlarının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak.
- Tüm mali işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanmasını sağlamak.
- Harcama birimleri tarafından hazırlanan faaliyet raporlarını esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak.
- Belediye’nin mali yapısına ilişkin aylık, üçer aylık ve yıllık raporlar hazırlayarak üst yönetime sunmak.
- İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, performans programına uygun olarak hazırlamak, faaliyetlerin bütçeye uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek.
- Mevzuata uygun olarak bütçe ilke ve esasları çerçevesinde ayrıntılı harcama programları hazırlamak, ödeneklerin ilgili birimlere aktarılmasını sağlamak.
- 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile 5393 sayılı Belediye Kanunu’nda belirtilen iş ve işlemleri bağlı şeflikler aracılığıyla yapmak.
- Bütçe kayıtlarını tutmak, uygulama sonuçlarını toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri hazırlamak.
- Bütçe bölümleri arasında yapılacak ödenek aktarma işlemlerini yürütmek.
- Birimlerin tasarruf önlemlerine aykırı tutum ve davranışlarını tespit ederek Başkanlık Makamına bildirmek.
- Belediye hizmetlerinde kalite ve verimliliği artırmaya yönelik araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde bulunmak.
- Belediye gelirlerini mevzuata uygun olarak tahakkuk ettirmek, takip ve tahsilât işlemlerini yürütmek.
- Harcama ve gelir elde etmeye ilişkin mali işlemleri gerçekleştirmek.
- Harcama birimlerinin ödenek taleplerini takip etmek, bütçe rakamlarının güncelliğini sağlamak.
- Belediye giderlerinin hak sahiplerine ödenmesini yapmak.
- Para ve değerlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi ve gönderilmesi işlemlerini yapmak.
- Belediye taşınır ve taşınmazlarına ilişkin icmal cetvellerini hazırlamak.
- Belediyeye ait taşınmazların kayıtlarını düzenli tutmak, her taşınmaz için dosya oluşturmak.
- Taşınmazların satış, trampa, takas, temlik, intifa, mülkiyetin gayri ayni hak tesisi işlemlerini Meclis ve Encümen kararlarına uygun olarak yürütmek.
- Bağış yoluyla edinilen taşınmazların kayıt işlemlerini yapmak.
- Taşınmaz edinilmesi, kiralanması, teslimi ve tahliyesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
- Tapuda belediye adına yapılan tescil işlemleri sonrası kamulaştırma bedellerinin ödenmesini sağlamak, teslim işlemlerini yürütmek.
- Belediyeye ait işyerlerinin kira sözleşmelerini yapmak.
- Belediyeye ait taşınmazların vergi ve sigorta işlemlerini yürütmek.
- Belediyenin diğer idareler nezdinde takibi gereken mali işlemlerini yürütmek.
- Mali mevzuat konularında Başkanlık ve harcama yetkililerine bilgi ve danışmanlık hizmeti vermek.
- Ön mali kontrol faaliyetini yürütmek.
- Ödeme belgelerinin mevzuata uygunluğu, maddi hata olup olmadığı ve hak sahibinin bilgilerini kontrol etmek.
- İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak.
- Belediye Kanunu ve Belediye Gelirler Kanunu çerçevesinde kira, işgaliye, ilan-reklam vergisi, çevre temizlik vergisi, katılım payları, para cezaları ve benzeri gelirlerin tahakkuk ve tahsilâtını yapmak.
- İmar durumu, iskân ve ruhsat başvurularında çevre temizlik vergisi kayıtlarını kontrol etmek, yeni kayıtları açmak.
- 6183 sayılı Kanuna göre belediye alacaklarının takibini yapmak, ödenmeyen para cezaları ve vergilerin tahsilâtını sağlamak.
- 5393, 2464 ve 1319 sayılı kanunlarla belirlenen tahakkuk, tahsilât ve kontrol işlemlerini yürütmek.
- Emlak Vergisi işlemlerini yürütmek; beyanların alınması, kontrolü ve tahakkuklarını yapmak.
- Tapu ve vergi işlemlerine ilişkin yazışmaları yürütmek, değer tespitleri yapmak, ödeme emirlerini düzenlemek.
- İlan ve Reklam Vergisi işlemlerini yürütmek; beyanların alınması ve tahsilâtı sağlamak.
- Kanun, tüzük ve yönetmeliklerle mali hizmetler birimine verilen diğer görevleri yapmak.
- Belediye hizmet politikalarına uygun plan ve programların hazırlanmasına katkıda bulunmak.
- Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ilgili kuruluşlarla koordinasyon sağlamak.
- Sayıştay’a verilmesi gereken hesapların hazırlanmasını ve gönderilmesini sağlamak.
- Bütçe kesin hesabı ile yönetim dönemi hesabını Sayıştay’a sunmak.
- Onaylanan yılsonu kesin hesabını mevzuata uygun olarak ilgili kurumlara iletmek.
- Belediye’nin yılsonu kesin hesabını Başkanlık, Encümen ve Meclis’e sunmak.
- Mevzuat gereği finansal tabloları ve aylık hesap cetvellerini hazırlamak.
- Harcamaların bütçeye uygunluğunu denetlemek.
- Su ve benzeri abonelik işlemlerinde tahakkuk ve tahsilât kontrollerini yapmak.
- Ödenmeyen su borçları için kapatma ve tahsilât işlemleri yürütmek.
- Su sayaçlarının bakım ve değişim işlemlerini takip etmek.
- Sayaç tamir, bakım ve ayar işlemlerini yaptırmak.
- Abonelere hızlı, adil ve müşteri memnuniyetine odaklı hizmet verilmesini sağlamak.
- Su ve diğer hizmetlerde adil ve sürdürülebilir ücret politikası uygulamak.
- Mükerrer veya fazla ödemelerin iade işlemlerini yürütmek.
- Abonelik başvurularını almak, abonelik devir ve fesih işlemlerini yapmak.
- Kaçak su kullanımını tespit ederek gerekli işlemleri yapmak.
- Müdürlüğe yapılan yazılı ve sözlü talepleri mevzuata uygun şekilde değerlendirmek.
- Müdürlük bütçesini performans programına uygun olarak hazırlamak ve yürütmek.
- Müdürlüğün taşınır kayıt ve kontrol işlemlerini yapmak.
- Arşiv hizmetlerini yürütmek.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini almak.
- Belediye Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak ve yaptırmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürün görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 8- Mali Hizmetler Müdürü, görev ve hizmetlerinden ötürü Belediye Başkanı ve/veya Başkan Vekiline karşı sorumludur. Bu kapsamda:
- Başkanın/ Başkan Yardımcısının gözetim ve denetimi altında, meri mevzuat gereği Müdürlüğün sevk ve idaresini, organizasyonunu, gerektiğinde reorganizasyonunu sağlamak; kadrolar arasında görev dağılımını yapmak; iş ve işlemlerin yeniden tanzimine ilişkin dâhili düzenlemeleri yapmak.
- Müdürlüğe ilişkin hedef, plan ve programları; Belediye’nin stratejileri ve bütçeleri ile uyumlu olacak şekilde geliştirmek ve uygulamak.
- Görev alanındaki faaliyetlere ilişkin uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlamak; uygunluk ve yeterliliği izlemek; gerektiğinde düzeltici/önleyici tedbirler almak.
- İşleri en kısa sürede, ekonomik ve istenen kalite düzeyinde sonuçlandıracak planlamayı yapmak.
- Gelecek ihtiyaçlara göre işyeri, kadro, makine-teçhizat planlamasını yapmak.
- Kendi ve personelin mesleki gelişimi için eğitim planlamak ve uygulanmasını takip etmek.
- Personel için görev tanımları ve performans kriterleri hazırlamak.
- İşbölümü esaslarına göre sorumlulukları belirlemek ve benimsetmek.
- Gerekli hallerde yetki devri yapmak; inisiyatif kullanımını teşvik etmek ve izlemek.
- Tüm faaliyetlerde kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ ve usullere uyumu sağlamak; uygulamaları sürekli kontrol etmek ve iyileştirici öneriler sunmak.
- Diğer müdürlüklerle yürütülen ortak çalışmalarda uyum ve koordinasyonu sağlamak.
- Müdürlük harcamalarının bütçeye uygunluğunu sürekli kontrol altında tutmak.
- Yapılan işleri zaman, miktar ve kalite yönünden sürekli denetlemek.
- İşlemlere ilişkin her türlü kaydın tutulmasını, belgelerin düzenlenmesini, takibini ve muhafazasını sağlamak; önemini yitiren evrakın mevzuata uygun imhasını yaptırmak.
- Faaliyet sonuçlarını izlemek için istatistikî bilgileri hazırlatmak ve değerlendirmek.
- Yönetmelikte sayılan tüm görevlerin etkin ve bütüncül biçimde, gecikmeksizin ve mevzuata uygun icrasını, denetimini ve raporlanmasını sağlamak.
- Ekonomiklik, verimlilik ve performansı artırmak amacıyla, mevzuat ve stratejik hedefler çerçevesinde uygun hizmetleri dış hizmet alımı yoluyla uzman kişi/kuruluşlara yaptırılmasını sağlamak.
Müdürlük yetkisi
MADDE 9- Mali Hizmetler Müdürlüğü; bu Yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca verilen görevleri, ilgili mevzuat çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün sorumluluğu
MADDE 10- Mali Hizmetler Müdürlüğü; Başkanlıkça verilen ve bu Yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri, gereken özen ve ivedilikle yapmak ve yürütmekle sorumludur.
Üst Sorumlunun görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 11-
- Üst Sorumlunun asli görevi, Müdüre yardımcı olmaktır. Üst Sorumlu; Müdür tarafından verilen görevleri yerine getirir; kanun, tüzük, yönetmelik ve ilgili mevzuatla kendisine yüklenen görevleri icra eder.
- 5018 sayılı Kanun uyarınca muhasebe yetkilisi ile harcama yetkilisi görevleri aynı kişide birleşemeyeceğinden; Başkan tarafından görevlendirilen Üst Sorumlu, Müdürlüğün harcama yetkilisidir ve bu sıfatla harcamaya ilişkin yetki ve sorumlulukları kullanır.
- Üst Sorumlu; Başkana, Başkan Yardımcısına ve Müdüre karşı sorumludur.
Muhasebe yetkilisinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 12-
- Gelir ve alacakları mevzuata göre tahsil etmek; yersiz/fazla tahsilatları iade etmek.
- Gider ve borçları hak sahiplerine ödemek.
- Para ve parayla ifade edilen değerler ile emanetleri almak, saklamak, ilgililere vermek veya göndermek.
- Tüm bu işlemlere ilişkin kayıtları usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutmak; mali rapor ve tabloları bağımsız olarak düzenlemek.
- Gerekli bilgi ve raporları mevzuatta belirtilen sürede Maliye Bakanlığına, harcama yetkilisine, üst yöneticiye ve yetkili mercilere sunmak.
- Vezne ve ambarların kontrolünü mevzuatındaki sürelerde yapmak/yaptırmak.
- Defter, kayıt ve belgeleri mevzuatındaki sürelerle muhafaza etmek ve denetime hazır bulundurmak.
- Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini mevzuatındaki zamanlarda denetlemek veya birim yöneticisinden kontrolünü istemek.
- Hesabı halefine devretmek; selefin hesabını devralmak.
- Muhasebe birimini yönetmek.
- Hizmetleri zamanında yapmak; muhasebe kayıtlarını usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutmak.
- Mutemetler aracılığıyla alınan/verilen para ve değerlerden ve bunlardaki kayıplardan sorumludur.
- Ön ödeme/ kesin ödeme ve mahsup aşamalarında ödeme emri belgesi ve eklerinin usulünce incelenmesini ve kontrolünü sağlamak.
- İade edilecek tutarların belge tutarlarına uygunluğunu sağlamak.
- Ödemeleri mevzuattaki öncelik sırası da gözetilerek, muhasebe kayıtlarına alınma sırasına göre yapmak.
- Rücu hakkı saklı kalmak kaydıyla, selefin hesabını devralırken göstermediği noksanlıklardan sorumludur.
- Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini mevzuata göre kontrol etmek.
- Taşınır Yönetim Hesabı cetvellerini muhasebe kayıtlarıyla karşılaştırıp uygunluğunu onaylamak ve harcama yetkilisine iade etmek.
Mutemedin görev ve yetkileri
MADDE 13-
- Ödeme belgeleri ve makbuzları usulüne uygun şekilde dosyalayıp Müdüre teslim etmek.
- Ödemeye ilişkin kayıt ve irsaliyeleri usulüne uygun düzenlemek.
- Banka ödemelerinin dekontlarını teslim alıp dosyaların kapanışını yapmak.
- Eksik bilgi-belge ile işlem yapmamak; makbuz kesmemek.
- Mükellefe ait bilgi-belgeleri idarenin bilgisi dışında üçüncü kişilere vermemek.
- Kayıt ve belgeleri düzenli tutup arşivde muhafaza etmek.
- Artan avansları bankaya yatırıp dekontu dosya ile birlikte Müdüre teslim etmek.
- Çalışmaları Müdürle koordineli yürütmek.
- Amir izni olmaksızın iş ve işyerini terk etmemek.
- Müdür ve üst yönetici tarafından verilen görevleri yapmak.
- Görevlerini meri mevzuata göre yapar; Başkan/ Başkan Yardımcısı, Müdür ve Üst Yöneticiye karşı sorumludur.
Tahakkuk Servisi
MADDE 14-
- Emlak ve ÇTV dışındaki, 2464 sayılı Kanunda sayılan gelirlerin tahakkuk işlemlerini yürütmek; tahakkuku diğer müdürlükleri ilgilendiren gelirlerde koordinasyonu sağlamak.
- Tahakkuku tahsile bağlı gelirlerde Tahsil Servisi ile koordineli çalışmak.
- Servis, yeterli sayıda tahakkuk memurundan oluşur.
- Servis eksiklik ve aksaklıklarını gidermek ve zamanında bildirmek.
- Mükellef işlemlerini süratle sonuçlandırmak.
- Müdür ve Üst Yönetici tarafından verilen görevleri yapmak.
- Diğer müdürlüklerle koordineli çalışarak onlara ilişkin tahakkukları yapmak.
- Mevzuattaki görev ve yetkileri kullanmak; Başkan/ Başkan Yardımcısı, Müdür ve Üst Sorumluya karşı sorumlu olmak.
- Beyanname, kayıt ve bilgileri hatasız biçimde sisteme işlemek.
- Eksik bilgi-belge ile işlem yapmamak.
- Mükellef bilgi-belgelerini izinsiz paylaşmamak.
- Amir bilgisi dışında iş ve işyerini terk etmemek.
- Kayıt ve dosyaları düzenli tutmak; arşivlemek.
- Tahakkuk memuru, mevzuattaki görevlerini icra eder ve ilgili makamlara karşı sorumludur.
Tahsil Servisi — Tahsildar ve Veznedarların görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 15-
- Makbuzları usulüne uygun düzenlemek.
- Tahsilâta ilişkin kayıt ve irsaliyeleri düzenli tutmak.
- Yapılan tahsilâtı zamanında ve makbuz karşılığı bankaya yatırmak.
- Çalışmaları Müdürle koordineli yürütmek.
- Kayıtları doğru ve hatasız sisteme işlemek.
- Eksik bilgi-belge ile işlem yapmamak; makbuz kesmemek.
- Tahakkuku tahsile bağlı gelirlerde tahakkuk kayıtlarının doğru yapılmasını sağlamak.
- Mükellef bilgi-belgelerini izinsiz paylaşmamak.
- Amir izni olmadan görev yerini terk etmemek.
- Makbuzları düzenli tutup arşivlemek.
- Borcunu ödemeyen mükellefleri Müdürlüğe bildirmek.
- Dipkoçanlı makbuzların kayıtlarını tutmak ve ilgili işlemleri yürütmek.
- Tahsil işlemlerini mevzuata uygun yürütmek.
- Müdür ve Üst Sorumlu tarafından verilen görevleri yapmak.
- Görevlerini meri mevzuata göre yapar; Başkan/ Başkan Yardımcısı, Müdür ve Üst Sorumluya karşı sorumludur.
Gezici Tahsildar
MADDE 16-
- Hizmet bölgesindeki seyyar esnafın işgal ücretlerini (m² üzerinden) makbuz karşılığı tahsil etmek.
- Tezgâh kurma belgesi olmayanların faaliyetine engel olmak; tahsisli tezgâhları kontrol etmek (Zabıta ile koordinasyon).
- Pazar yeri disiplinini bozucu fiilleri Zabıta’ya bildirmek.
- Yasak ürün satışını Zabıta ile engellemek.
- Hayvan pazarında tarifedeki ücretleri sınıfına göre tahsil etmek.
- Amir izni olmadan sorumluluk sahasını terk etmemek.
- Makbuzları düzenli tutup arşivlemek.
- Dipkoçanlı makbuz kayıtlarını tutmak.
- Tahsilât işlemlerini mevzuata göre yürütmek; gün sonunda tahsilâtı belediye veznesine teslim etmek.
- Müdür ve Üst Sorumlu tarafından verilen görevleri yapmak.
- Görevlerini meri mevzuata göre yapar; Başkan/ Başkan Yardımcısı, Müdür ve Üst Sorumluya karşı sorumludur.
Emlak ve Çevre Temizlik Vergisi Şefliği — Görevleri
MADDE 17-
- 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu, 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 213 sayılı VUK ve ilgili mevzuat çerçevesinde Emlak ve ÇTV’ye ilişkin tarh, tahakkuk, tebliğ, terkin vb. işlemleri yürütmek.
- Şeflik; bir şef ve yeterli sayıda tahakkuk memurundan oluşur.
- Emlak vergisi işlemleri: bildirim kabulü ve sicil, tahakkuk, satış sonrası kayıt güncelleme, kurum taleplerine cevap, değer tespiti, yeşil kart/yardım taleplerinde taşınmaz araştırması, kredi ve tapu işlemleri için yazışmalar, “borcu yoktur” süreçleri, çağrı mektupları, idarece tarh, usulsüzlük cezaları (VUK 376), emekli indirimi tespiti, arşivleme, Resmî Gazete takibi, yıl sonu hesapları ve encümene sunum, SGK/sosyal yardım taleplerine cevap, ödeme emri süreçleri vb.
- ÇTV işlemleri: mükellefiyet tesisi, tarife uygulaması, beyan ve tahakkuk, tahsil takibi, yoklama ve kontrol, terkini gerektiren haller.
- Emlak ve ÇTV’ye ilişkin diğer mevzuat görevlerini ifa etmek.
- Şeflik iş düzenini tesis etmek; arşiv tertip ve düzenini sağlamak.
- Mükellef işlemlerini süratle sonuçlandırmak.
- Eksiklik ve aksaklıkları gidermek/üst yönetime bildirmek.
- Personelin performans ve motivasyonunu sağlamak.
- Müdür tarafından verilen görevleri zamanında sonuçlandırmak.
- Şef; görevlerini meri mevzuata göre yapar ve yetkilerini kullanır; Başkan/ Başkan Yardımcısı ve Mali Hizmetler Müdürüne karşı sorumludur.
İdari İşler Servisi — Görev, yetki ve sorumluluk
MADDE 18-
- Müdürlüğe gelen–giden evrakın kaydını tutmak; zimmetle ilgili birim ve görevlilere teslim etmek.
- İşlemi biten evrakı ilgili dosyalara kaldırıp müdürlük arşivinde saklamak.
- Dağıtımı gereken evrakı giden evrak defterine (EBYS/defter) kaydetmek ve zimmetle teslim etmek.
- Başkanlık Makamına sunulan evrakların imza/paraf süreçlerini takip etmek; kayıt ve zimmet işlemlerini yürütmek.
- Havale edilen evrakın kanun, talimat ve genelgeler çerçevesinde cevaplandırılmasını takip etmek; dosyalama ve klasörleme düzenini sağlamak.
- Müdürlük adına mal/hizmet/yapım işlerine ilişkin fatura ve ödeme belgelerini hazırlamak; ödeme dosyalarını EBYS’de tamamlamak.
- Müdürlük demirbaş listelerini hazırlamak ve güncellemek.
- Taşınır Mal Yönetmeliğine uygun olarak birim ambarına giren/çıkan malzemelerin kaydını tutmak ve muhafaza etmek.
- Satın alma veya bağış yoluyla edinilen demirbaşları kayıt altına almak; kullanım ömrü dolanları hurdaya ayırma sürecini yürütmek.
- Her mali yıl sonunda, görev değişikliğinde veya ihtiyaç halinde ambar sayımı yapmak; sayım sonuçlarını tutanak altına almak, farklar için gerekli işlemleri başlatmak.
- EBYS, KEP ve e-imza süreçlerini yürütmek; yazışmaların Resmî Yazışma Usul ve Esaslarına uygunluğunu sağlamak.
- Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik hükümlerine uygun arşivleme, saklama planı, ayıklama–imha komisyonu iş ve işlemlerini yürütmek.
- Kişisel verilerin korunmasına (KVKK) ilişkin yükümlülüklere uygun hareket etmek; erişim yetkilerini yönetmek.
- Müdürlük içi toplantı/komisyon organizasyonlarını yapmak; tutanakları düzenlemek.
- Müdürlük bütçe, performans, faaliyet ve iç kontrol belgelerine ilişkin idari yazışmaları yürütmek.
- Zimmet–teslim işlemlerini yapmak; personel giriş–çıkış, nöbet/mesai çizelgelerini takip etmek.
- Müdür tarafından verilen diğer görevleri mevzuata uygun ve zamanında yerine getirmek.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
GÖREV VE HİZMETLERİN İCRASI
Görevin alınması
MADDE 19- (1) Müdürlüğün tüm personeline tevdi edilen belgeler, dosyalar ve işler, zimmet defterine/EBYS zimmet kayıtlarına işlendikten sonra ilgilisine teslim edilir. (2) Teslim alan personel, işin mevzuata, süreye ve talimatlara uygun şekilde sonuçlandırılmasından sorumludur.
Görevin planlanması
MADDE 20- (1) Mali Hizmetler Müdürlüğündeki iş ve işlemler, Müdür tarafından hazırlanan yıllık/aylık çalışma planı ve iş dağılım çizelgeleri dâhilinde yürütülür; gerekli hâllerde plan güncellenir ve personele tebliğ edilir.
Görevin yürütülmesi
MADDE 21- (1) Müdürlük personeli, kendisine verilen görevleri kanun, tüzük, yönetmelik, tebliğ ve iç düzenlemeler çerçevesinde özen ve ivedilikle yerine getirir. (2) Yazışma ve kayıt işlemleri Resmî Yazışma Usul ve Esasları, EBYS, KEP ve e-imza kurallarına uygun şekilde yapılır. (3) İş ve işlemlerde etik ilkelere, kişisel verilerin korunmasına (KVKK) ve bilgi güvenliğine uyulur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İŞBİRLİĞİ VE KOORDİNASYON
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
MADDE 22- (1) Müdürlük dâhilindeki işbirliği ve koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.
(2) Müdürlüğe gelen tüm evrak, kayda alınarak konularına göre tasnif edilir ve Müdüre sunulur.
(3) Müdür, evrakı gereği için ilgili personele tevzi eder; süre ve sorumlulukları belirler.
(4) Bu Yönetmelikte anılan görevlilerin, ölüm hariç herhangi bir nedenle görevden ayrılmaları hâlinde; yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmetlerindeki eşyalar, çizelge ve tutanak düzenlenerek yeni görevliye devir-teslim edilir. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemi yapılamaz.
(5) Çalışanın ölümü hâlinde, emanetindeki evrak ve eşyalar, birim amiri başkanlığında düzenlenecek tutanak ile teslim alınır ve kayıt altına alınır.
Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
MADDE 23- (1) Belediye içi müdürlükler arası yazışmalar Müdür imzasıyla yürütülür.
(2) Belediye dışındaki gerçek/tüzel kişiler ile kamu kurum ve kuruluşlarıyla yapılacak yazışmalar Müdür ve Belediye Başkanı/veya Başkan Yardımcısının imzasıyla yürütülür; gerekli hâllerde KEP üzerinden yapılır.
ALTINCI BÖLÜM
EVRAKLARLA İLGİLİ İŞLEMLER VE ARŞİVLEME
Gelen-giden evrakla ilgili işlemler
MADDE 24- (1) Müdürlüğe gelen evrak önce kayıt altına alınır, Müdür tarafından ilgili personele havale edilir. Personel, evrakın gereğini süresinde ve eksiksiz yerine getirir.
(2) Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen-giden evraklar sayılarına göre kayıt defterlerine/EBYS’ye işlenir. Dış müdürlük evrakları yine zimmetle ilgili müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda (EBYS) yürütülür.
(3) Giden evrak, resmî yazışma kurallarına uygun hazırlanır; e-imza ile imzalanır ve ilgili kayıtlar tutulur.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 25- (1) Yapılan tüm yazışmaların birer nüshası konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde/EBYS klasörlemelerinde saklanır.
(2) İşlemi tamamlanan evrak, Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik ve belediye saklama planı esaslarına göre arşive kaldırılır.
(3) Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiğinde çıkarılmasından arşiv görevlisi ve birim amiri sorumludur.
(4) Arşiv ayıklama-imha işlemleri, mevzuata uygun olarak Ayıklama-İmha Komisyonu eliyle yürütülür ve tutanak altına alınır.
YEDİNCİ BÖLÜM
DENETİM
Denetim, personel sicil ve disiplin hükümleri
MADDE 26- (1) Mali Hizmetler Müdürü, müdürlük personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
(2) Personelin görev, sicil ve disiplin işlemlerinde 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, ilgili disiplin mevzuatı, belediye iç düzenlemeleri ve iş sağlığı-güvenliği hükümleri uygulanır.
(3) Müdürlük işlem ve hesapları, gerektiğinde iç/dış denetim, Sayıştay denetimi ve yetkili denetim mercilerinin incelemesine hazır bulundurulur.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
ÇEŞİTLİ VE SON HÜKÜMLER
Yönetmelikte hüküm bulunmayan hâller
MADDE 27- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hâllerde; 5018, 5393, 2464, 213, 6183, 1319 sayılı kanunlar ve ilgili diğer mevzuat ile Cumhurbaşkanlığı, bakanlıklar ve bağlı idarelerin düzenlemeleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 28- (1) Bu Yönetmelik, Belediye Meclisinin kabulü olan 04.09.2025 tarihinde yürürlüğe girdi.
(2) Yürürlüğe girmesiyle birlikte, Mali Hizmetler Müdürlüğüne ilişkin daha önceki düzenlemeler (varsa) yürürlükten kaldırılmış sayılır.
Yürütme
MADDE 29- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Çayırlı Belediye Başkanı yürütür.